» Jamón a zdraví

Jedinečný proces výroby jamónu, spočívající v dlouhodobém zrání na čerstvém vzduchu, je klíčem k blahodárným účinkům jamónu na naše zdraví. Pozvolné sušení masa na rozdíl od tepelné úpravy nesnižuje nutriční hodnoty a při správném postupu nevyžaduje použití konzervantů, např. karcinogenního dusitanu sodného E-250. 

 

  1. Obsah vitamínů
    Jamón obsahuje vitamíny B1, B2, B3, B6, E a vitamíny skupiny D.

  2. Obsah minerálů
    Jamón je přirozeným zdrojem železa, vápníku, fosforu, zinku a hořčíku. Zejména kvůli obsahu železa je jeho pravidelná konzumace doporučována jako prevence osteoporózy.   

  3. Vysoký obsah mononenasycených tuků
    Vysoký obsah mononenasycených tuků a olejové kyseliny řadí jamón po bok olivového oleje, který je jedinou přírodní potravinou s vyšším obsahem těchto látek. Mononenasycené tuky snižují riziko kardiovaskulárních nemocí.

  4. Zdroj kvalitních bílkovin
    Jamón představuje velice chutný zdroj těch nejkvalitnějších bílkovin. Vedle jejich vysokého obsahu je nutno poukázat rovněž na vysoký poměr esenciálních aminokyselin, zvyšující jejich přínos pro naše tělo. V průběhu procesu zrání navíc dochází k hydrolýze bílkovin na volné aminokyseliny, což ulehčuje trávení jamónu. Proto je jamón pocitově lehkou potravinou, po níž se nikdy necítíte, jakobyste měli "kámen" v žaludku. 

  5. Absence konzervantů a barviv
    Dbejte na to, abyste nezkazili blahodárné účinky jamónu příjímáním karcinogenních konzervantů či barviv. Ačkoliv přirozený proces výroby jamónu umožňuje dosáhnout těch nejlepších výsledků s jedinou ingrediencí, solí, zamořila španělský trh epidemie průmyslově vyráběných jamónů s obsahem zdraví nebezpečných látek E-250 a E-252.