Španělský týden v Lidlu právě skončil svou jubilejní stou edici (nebo tak nějak) a my jsme se rozhodli, že se na něj po dvou letech zase podíváme a zjistíme, co se změnilo. Reportáž z minula si můžete přečíst zde.
Dva roky Lidlu prospěly. Má již definitivně za sebou image diskontního obchodu a vcelku úspěšně se snaží prosadit jako obchod s kvalitními potravinami za rozumnou cenu. Vnímání toho, co je kvalitní a co už ne, se také za dva roky posunulo. A tento posun je vidět i na Španělském týdnu.
Co nás příjemně překvapilo
Lidl vylepšil svou nabídku sušených mas. Vedle obligátního jamónu serrano, choriza a fuetu začal nabízet i salámy z iberského masa, populárně u nás známého jako pata negra. Takže si tam můžete koupit iberský salchichón i iberské chorizo (obojí 100 g, 39.9 Kč). Škoda jen, že kvalita iberského masa je pohřbena zpracováním: oba produkty jsou plátkované a plné éček. Je vidět, že na kvalitě bez kompromisu bude muset Lidl ještě zapracovat. Také avízované množství použitého masa (138 g) na výrobu 100 g výrobku není nijak závratné. Pro srovnání: naše choriza jsou vyrobena ze 150 g masa.
A co ne
Lidl zařadil do Španělského týdne pár úplně nesmyslných produktů, které mají se Španělskem společného pouze to, že jedna z ingrediencí je chorizo. Chorizo pizza a ravioli plněné chorizem podle nás v zákazníkovi vyvolávají pouze nedůvěru k celé akci.
Co jsme si tedy koupili
Protože máme plný sklad salámů a jamónů bez konzervantů, tak nás Lidl svou nabídkou sušených mas, které jsou vesměs plátkované a plné éček, nepřesvědčil. Jako výherce nakonec vyhlašujeme sýr Mahón z Menorky (270 g, 79.9 Kč). Stejně jako u iberských sušených mas se Lidlu v tomto připadě podařilo přinést do Čech kus autentického Španělska. Za “value for money” stejně jako minule pokládáme nabídku španělských vín.